Mike Vargas, from the Mexican Police Narcotics Department, is honeymooning on the border between Mexico and the USA with his new American wife, Susan. Soon to give evidence at a trial against several drug traffickers from the Grandi mob who have been arrested as a result of his investigations, Vargas gets caught up in another case when a car-bomb kills a rich American estate agent, surprising Hank Quinlan, a legendary local cop, while the latter is falsifying evidence to incriminate a Mexican citizen. Quinlan ends up joining forces with the Grandi's to get rid of Vargas.