French Resistance activist Lieutenant Fontaine is imprisoned by the Nazis and condemned to death. Although he has devised an escape plan, he doesn't trust his cellmate, suspecting him of being a German informer, and wondering whether or not he should kill him to prevent him from scuppering his plans. Fontaine's character takes its inspiration from the memories of André Devigny, member of the French Resistance who succeeded in escaping from a Nazi prison.