Scottie, a one-time police inspector who lost his job because of his fear of heights, is given the task of tailing a beautiful woman, Madeleine, whose behaviour is giving rise to the suspicion that she's going to commit suicide. Despite following her everywhere and even finally falling in love with the woman, Scottie's vertigo makes him unable to stop her from throwing herself off a church belfry. Some time later, he meets a girl who is Madeleine's double. Vertigo won the Silver Shell and Best Actor Award for James Stewart at the San Sebastian Festival in 1958.