Francis Ford Coppola
Fighting on a piece of open ground with the leader of another youth gang, Biff, Rusty James has just been stabbed when his elder brother, better known as The Motorcycle Boy, appears on the scene in time to save him from a worse fate by driving his bike into Biff. On another occasion, when Rusty and his friends are assaulted in a dark lane, The Motorcycle Boy once again appears in the nick of time. But a cop has it in for him and closely follows his every move. Rumble Fish won the FIPRESCI Award at the San Sebastian Festival in 1984.