Francis Ford Coppola
New York, the late 20s. The Cotton Club is a Harlem joint in which black people play for an exclusively white audience. The only exception is Dixie Dwyer, a white trumpeter who plays with the band. Dixie saves the life of the gangster Dutch Schultz, who proposes that Dixie take care of his girlfriend, Vera. While mutually attracted to one another, they realise that their relationship has to be kept under cover, away from the eyes of Dutch's vigilant thugs.