Francis Ford Coppola
Amid the festivities in celebration of his daughter Connie's wedding, Don Vito Corleone attends to the people who file through his office in search of protection and favours. Also present are his other children, Sonny, Fredo and Michael. Don Vito wants no part in the intentions of the drug-dealing Sollozzo to start selling drugs all over New York, causing a clan war in which Corleone himself is injured. Michael, who until then had wanted no involvement in the family business, not only finds himself obliged to become concerned in order to save his father's life, but ends up occupying the position as new head of the family.