Francis Ford Coppola
The action swiftly swings from one period to another, from the early years of the 20th century to the late 50s, from Manhattan to Cuba. It describes the rise of the Corleone family headed by Don Vito, a man who had arrived to the States as a child after having been orphaned when his father was murdered by a local Mafia boss, and the breakup of the clan when his son Michael takes the reins.