Francis Ford Coppola
In 1979, Michael Corleone celebrates his having received a medal from a religious order, by throwing a party at which he runs back into his ex-wife Kay, dances with his daughter Mary, and receives an offer of work from his dead brother Sonny's illegal offspring, Vincent. An archbishop proposes that Michael participate in a real estate agency run by the Vatican, although to do so, the seriously ailing Pope would have to provide signed permission. Vincent kills Joey Zasa, the leader of a rival gang, revealing to Michael his potential as successor to the position as head of the family.