Agent Agustín Rejas is given the job of catching the famous guerrilla leader, Ezequiel, principal instigator of a peasant uprise threatening to hit the cities and topple the Government. Alarmed by the brutal intimidating tactics employed by Ezequiel's supporters, the army decides to react equally or more violently, creating a climate of collective panic. Rejas follows the tracks of the already legendary Ezequiel under the shadow cast bythe the rebels' obvious advance. Only in his daughter's ballet teacher, Yolanda, does he find the strength to keep going.