In the fifties, at a bourgeois country mansion, preparations for Christmas are underway when drama strikes: the owner of the house is murdered. He was surrounded by eight women, all known to him, one of whom is obviously the culprit. They therefore launch into a long day of investigation, arguments, betrayals and revelations, soon revealing that each and every one of them have their reasons and a variety of skeletons in the cupboard. The truth, cruel and tragic, uncovers masks and lies as it explodes.