24 Hour Party People is the throbbing, thrilling tale of the spectacular upsurge of the Manchester Factory Records label that started Joy Division, New Order and the Happy Mondays. Inspired by a late-70s Sex Pistols gig, Tony Wilson and his friends set out over the next two decades to change the face of pop music and place Manchester squarely on the map of fame. Launching Factory Records, they buy a joint and set up what went on to become one of the most famous music clubs in the world, the Hacienda. But the party isn't to last. A tale of music, sex, drugs and the outlandish, of a man who leaves his pop stars to their own, a factor ultimately causing his own undoing.