Penny, a supermarket checkout attendant, no longer loves her gentle, philosophical taxi-driving partner Phil. Their daughter, Rachel, cleans at a home for the elderly, and their son Rory is unemployed and aggressive. The joy has gone out of Phil and Penny's lives; but Rory's illness and emergency admittance to hospital brings them back together again, rekindling their love. Several neighbours from their same London suburb who become involved in Rory's crisis, all see themselves swept along on an emotional journey.