Cidade de Deus is a 60's housing project that turned in the early 80's into one of the most dangerous places in Rio de Janeiro. Home to Buscapé, too scared and sensitive to become a criminal, but too intelligent to work at small, badly paid jobs, the boy grows up in this violent place where everything is against him. However, the discovery that he can see reality differently, from an artist's point of view, permits him to achieve redemption as a photographer.