Paris, 1942. Continental Films, a German production company which has been making films in France since 1940, reflects the dilemma faced by all French people: Can we just continue to work as if nothing has changed? Or should we refuse to co-operate and leave the country? Jean Devaivre joins Continental as an assistant director to disguise his activities in the Resistance. He is a man of action, impulsive and bold. Jean Aurenche is a screenwriter with the soul of a poet who tries to refuse the offers of work made by the Germans. He is a reserved man torn between three mistresses. Tens of characters move around these two people, some submissive, others rebels. Some fight and others collaborate, but in occupied France everyone faces with hunger, cold and restrictions.