Every Monday morning Vincent begins the same monotonous routine. One-and-a-half hours of non-smoking transit to an uninspiring factory job. Back at home, family obligations always interrupt his passion for painting. Vincent can't take another Monday morning! He's had enough of the factory, the wife and kids, life's incomprehensible contradictions and the country village of unexpected eccentricities: the postman reads everyone's mail; the priest can't keep his eyes off the village wives; a miserly farmer installs still yet another new alarm system; teenagers come and go by bicycle, chattering about anything that comes to mind just to make life more exciting... One day, Vincent decides to see a little of the world and travels to Venice. Maybe there he'll find out exactly what's missing from his life.