In prison, Joanna questions the authority of those detaining her. Meanwhile, Claudine relives the past from a factory production line; a past which closely binds her to Joanna. Joanna's lawyer asks Claudine to reveal what drove her friend to violence; but accepting to testify would mean denouncing the union structure that still seems to protect her. Joanna at first relents, cracks and then finally finds the strength to proclaim her right to dignity and the dignity of the women around her. Claudine stands up for herself: she accepts to testify, leading the struggle at the factory, and rejoins Joanna in her radical stance; she refuses the compromise offered by the union structure and accepts the fact of her exclusion.