Having avoided deportation, brilliant Polish pianist Wladyslaw Szpilman, a Jew, is forced to live at the heart of the Warsaw ghetto, where he has to share suffering and humiliation with the other Jews. Managing to escape, he hides among the ruins of the capital. A German officer comes to his rescue, helping him to survive.