A love story takes place between a Palestinian man living in Jerusalem and a Palestinian woman from Ramallah. He alternates between his ailing father and his love life, trying to keep them both alive. Because of the political situation, the woman's freedom of movement ends at the Israeli army checkpoint between the two cities. Barred from crossing, the lovers' intimate encounters take place on a deserted lot right next to the checkpoint. They are unable to separate reality from occupation; nor can they preserve their intimacy. The impossibility of escaping from this reality gives rise to a complicity of solemn desire generating violent repercussions.