Volker Schlöndorff
Lyric poet Baal lives off others. Although he regards women as mere ornaments in the life of the he-man, is rude, rough, self-centred and astonishingly ugly, his skill at putting poems together keeps the girls on a string. He despises publishers and drinks like a fish. Only Eckart, his loyal comrade and friend, seems to understand him and tolerate his mood changes.