Schlöndorff made this six-part documentary, based on a marathon interview with Billy Wilder about his life and work, between 1988 and 1992. The dialogue between the two filmmakers is complemented with fragments of films and Schlöndorff's erudite comments. The result: a pleasant portrait accurately depicting the talent and vitriolic personality of the man who made The Apartment.