Volker Schlöndorff
1919, in the Baltic of the Civil War years. Prussian officer Erich von Lohmond arrives at Kratovice castle together with other volunteers to advance against the red rebels. There he meets the Countess Sophie von Reval. Falling in love with Lohmond, Sophie finally confesses her feelings to him. But Erich's rejection caused by his desire to preserve his independence drive her to flirt openly with other mercenaries.