During a carefree carnival party, discreet young housekeeper Katharina Blum meets wanted deserter Ludwig Götten. Falling in love at first sight, they spend the night together, only to be rudely awakened the following morning when the police burst into her house. While Götten slips their net without trace, the Inspector's suspicion falls upon the innocent woman.