Volker Schlöndorff
Marie is getting ready for bed when the boyfriend she no longer wants to see appears at the door. Although Hans also wants to end their relationship, he also wants to spend a last night together. During the ensuing fight, Marie grabs a pistol and kills Hans. That same night Marie runs into Günther, convincing him to dispose of the corpse in return for a sum of money.