Volker Schlöndorff
Four years before turning to the composer of The Piano for the soundtrack of The Ogre, Schlöndorff produced this work for TV, centred on The Michael Nyman Songbook, featuring a concert given in Hamburg. The musician, accompanied by his regular band and the singer Ute Lemper, performs numbers based on poems by Paul Celan, Arthur Rimbaud and William Shakespeare.