Santiago Miranda, actor in a famous TV series about the life of Bolívar, stomps furiously off the set when the script announces his, or rather Bolívar's death, by shooting, thus changing history. Miranda hovers on the border between lucidity and madness, acting like a Bolívar who will do anything to finish the liberator's task of unification. The dream of a strong and united Great Colombia, capable of standing up to the great powers of the world, plus the desire to put an end to the institutional chaos, the misery and horror brought upon the country by 160 years of continuous warring, drive Miranda to kidnap the President of the Republic and take power before the thunderstruck eyes of the nations following events on the big TV channels.