Max is lying in a modern Parisian hospital where state-of-the-art technology is doing its best to prolong his life. His relations, including his youngest son Victor, who works in the USA, and his girlfriend Eileen, have moved into a hotel to be near him. Max has lost his head. He confuses past and present, unable to distinguish between the two, saying that he's got to find a friend called Rancel to prevent him from being thrown into jail. Although none of them take him seriously, Victor starts worrying when his father tries to escape from the hospital, deciding to become his accomplice and find out what's behind his apparently disturbed mind.