Kosovo, winter 2000. Over a year has passed since the NATO bombings had wished to protect the Albano-Kosovar secessionist rebels from Milosevic's onslaught. A squad of Spanish Army engineers, part of the international KFOR forces, attempts to carry out a humanitarian mission. Vidal is one of these young soldiers recently recruited to the new professional army. His optimism verges on naivete, in contrast to the apparent indifference of the rest of his squadron. When they receive the order to repair a damaged booster station, the ambitious lieutenant Alonso sees an opportunity to give a significant thrust to his brilliant career. These two apparently opposite characters will be progressively drawn towards personal confrontation. Eternal concepts such as power, fear, personal morality and group integration will explode in the very core of the squadron.