Benigno, a young male nurse, and Marco, a forty-something-year-old writer, are sitting beside one another by chance at a theatre show having a powerful emotional impact on them both. Marco starts crying; Benigno would like to say that he, too, is moved, but doesn't have the courage. Months later, they meet again at the clinic where Benigno works. Lydia, Marco's bullfighting girlfriend, has been tossed by the bull and is in a coma. Benigno, who looks after the similarly comatose young ballet student, Alicia, doesn't think twice about stopping Marco when he passes in front of Alicia's room, and the two strike up an intense friendship. During the time that they spend in suspension between the walls of the clinic, the life of these characters flows in all directions, past, present and future, drawing all four towards an unsuspected fate.