Friends since their student days at Engineering School, Estevão, Ivan and Gilbert have also been partners in a construction outfit for over 15 years. Everything goes fine until they start arguing about how to manage the business. On the one hand, Estevão, the biggest shareholder, is threatening to dissolve the company; on the other, Ivan and Gilberto decide to take out their friend in the belief that by doing so they will be able to manage the company as they see fit. They therefore hire hitman Anisio to do the job. But Anisio has his own plans, gradually invading their lives and confronting them both with the process of violence they themselves had set in motion in the belief that they would be able to control it.