Young illustrator Carlos Ramirez is burning to escape the Latino neighbourhood of Washington Heights and make a splash in New York City's commercial downtown comic book scene. But when his father, who owns a bodega in the Heights, is shot in a burglary attempt, Carlos is forced to put his dream on hold and run the store, coming to understand that if he is to make it as a comic artist, he must engage with the community he comes from, take that experience back out into the world, and put it in his work.