The crew of ?B for Bertie' bales out of their damaged bomber over Holland and is hidden by the Dutch resistance movement, despite the presence of collaborators, as they make their way to safety. As well as an admiring portrait of the Dutch withstanding occupation, the crew stands as a cross-section of English attitudes to war.