Michael Powell
A German U-boat is destroyed off the coast of Canada, and the surviving crew members set out to reach neutral America. On their travels, they meet a cross-section of Canadians, all with different ethnic backgrounds and beliefs, but all resistant to the Nazi arguments put by the Germans. As the band diminishes, only the fanatical Lieutenant Hirth is left, and he is finally captured by a Canadian hobo on the US border.