Three wartime ?pilgrims' find themselves near Canterbury, and try to solve the mystery of the ?phantom glueman' who is attacking girls at night. Their inquiries lead them to suspect the local magistrate, a staunch advocate of traditional values. As they converge on Canterbury, all receive unexpected ?blessings', which point toward their postwar futures, and the glueman's unmasking is forgotten amid celebrations on the eve of D-Day.