A group of nuns is despatched to a remote Himalayan community, on the invitation of the local ruler, to establish a school and clinic for his people. But few of the group are prepared for the stress of isolation in this windy mountain-top palace, amid the challenges and temptations they face. Sister Ruth conceives a passion for the local ruler's English manager, Mr. Dean, and when she is rebuffed tries to kill her superior, Sister Clodagh. The nuns retreat from their mission as the rains begin.