Michael Powell
Quickly following their success with The Spy in Black, Powell and Pressburger devised a thriller set in the early days of the war, with many satirical elements. Andersen is a Danish captain who sets out to uncover a German spy-ring in London, largely based in restaurants and cabarets, and progress of the chase provides many opportunities for homages to Fritz Lang and inventive design by Junge.