Hazel is a child of nature living on the Shropshire borders at the turn of the century, the daughter of a blind harpist and haunted by her dead mother's superstitions. Although she is drawn to the sadistic squire, Jack Redding, she agrees to marry the meek Reverend Marston, but the conflict between these two is too great and she eventually plunges to her death, while being hunted along with her beloved fox.