Michael Powell
Mark, a studio camera assistant and amateur filmmaker, has grown up in the shadow of his father's psychological experiments, practised on him as a child. While he now experiments by filming his murders, he forms a tentative relationship with Helen, who lives with her blind mother in the same house, and wants him to illustrate her children's book about a magic camera. But Mark cannot resist his murderous compulsion and finally films his own death.