Michael Powell
A Clydeside shipbuilder risks his business to develop a new design, but his board will not back him. Rather than risk defeat, he forges a signature to gain extra finance and is arrested, but the new ship is a success. Filmed partly on location in Glasgow, and with a dynamic performance by Banks, the film struck an unusual note of topicality after the Depression.