A morale raiser, quickly devised and made under Korda's leadership, with Richardson as an RAF officer contemplating the struggle ahead, intercut with documentary material contrasting German regimentation and British tradition, reconstruction of early fighting, training material, and an extract from Fire Over England (William K. Howard, 1937), with Flora Robson as Elizabeth I.