Michael Powell
During the trooping of the colour, a young officer recalls in flashback his training at Sandhurst and a Middle East airlift operation, in which he tried to live up to the expectations of his father, now crippled but still living in a military dream-world, fighting battles with toy soldiers and grieving for another son lost in action. He finally comes to terms with his living son's achievements, listening to the ceremony on Horseguard's Parade.