Sammy Rice is a crippled scientist specializing in artillery and bomb fuses, embittered by his disability and resentful of the politicking between civilian and military big-wigs that surrounds his work. Not only that, but his overbearing boss R.B. Waring makes confident passes at Susan, with whom Sammy is in love. Sammy's obsessive quest to understand a new German bomb is intertwined with his tortured love for Susan.