A reworking of the same Arabian Nights material on which Fairbanks and Walsh's classic 1924 film was based - about a beggar boy who thwarts the evil Vizier Jaffar, with the help of the magical Djinn he releases - now with more emphasis on spectacle and the use of colour. Impatient with Ludwig Berger's approach, Korda brought in Powell and Whelan to direct separate scenes - mainly with Sabu and Veidt, in Powell's case.