Almost six months on from his death, father's ashes are still in grandmother's cupboard. The whole family seems to be over the period of grieving and everybody has his or her own new problems: the younger daughter Zuzana is on the point of leaving her husband; her pregnant sister Ilona feels neglected by hers; their mother, Milada, constantly invades Ilona's household offering her any kind of help, driving her son-in-law almost crazy; and Grandmother silently dreams about visiting her hometown in Slovakia at least one more time before she dies. So it's probably no accident that she refuses to bury the ashes of her beloved son in the little Czech town where they all live. Finally, the whole family sets off to take the father's ashes back to Slovakia. They have no sooner left town than the boring family trip slowly starts changing into what will probably become the most important two days in their lives.