In 1981, the Hungarian Aro Tolbukhin was arrested for having burned alive seven people in the infirmary of Guatemala's Misión del Divino Redentor. In detention, Aro Tolbukhin also confessed to having killed five women and burnt their corpses. Not only that, but he pleaded guilty to having assassinated another seventeen women, all pregnant, over the fifteen years during which he had worked as a merchant seaman. On examining the unsolved files of these cases, the judicial investigation didn't take long to find substantial incoherence raising doubts about the responsibility Tolbukhin so insisted was his. He was condemned to death. Shortly before his execution he was interviewed by two French documentary makers. Based on this material, the film attempts to take a closer look at this character and the reasons for his behaviour.