Three people travel along the lonely roads of Patagonia. Don Justo (80), the retired owner of a warehouse now run by his son, who has flown the latter's guardianship to look for his long-missing dog. Roberto (40), a travelling salesman, follows the same road with an awkward load: a birthday cake for the son of a recently widowed woman to whom he intends to confess his desire to form a steady couple. And, travelling with her young daughter, María Flores, a poor woman who has won the draw on a TV programme. Although she has no idea what the prize is and has no money to her name, she sets off on the voyage towards the far-off and fascinating world of television. Though travelling on their own, their paths eventually cross one another. Historias mínimas was selected as a result of its presentation in Cinéma en Construcción (Films in Progress, Toulouse, March 2002)