A circus director narrates the tragic tale of the life and loves of Lola Montes, of Spanish-Irish origin, a great lover of adventure and cabaret dancer who became the lover of Franz Liszt and of King Louis I of Bavaria. The Portuguese director Manoel Oliveira has chosen Max Ophüls' masterpiece, in a version recently restored in all its splendour, to accompany the tribute being paid to him by the IFFA (International Federation of Film Archives) as part of the Donostia-San Sebastian Film Festival.