The tale of migrating birds is that of a promise... the promise of return. If they set out on journeys of thousands of kilometres strewn with danger, if they fly over the highest mountains, vast oceans and burning deserts, it is in response to a need: survival. Some fly day and night, arriving at their promised land on the verge of exhaustion. They guide themselves by the sun and the moon, and are as sensitive to the earth's magnetic field as a compass needle. Cinema has the power to satisfy, like no other, the desire to fly so keenly felt down through the ages by the human being. This film will permit the spectator to enjoy a bird's-eye view of the world.