Chihiro is a capricious, headstrong, 10 year-old girl, who believes the entire universe should give in to her every whim. When her parents, Akio and Yugo, tell her they have to move house, she is furious. As they depart, she clings to the memory of her friends as much as to a bunch of flowers, the last trace of her old life. Arriving at the end of a mysterious cul-de-sac, the family is confronted by an immense red building in which an endless tunnel gapes like a gigantic mouth. The tunnel leads to a ghostly town, where a sumptious banquet is waiting. Akio and Yugo fall upon the delicious food ravenously, but are transformed into pigs as their daughter looks on. They have unwittingly entered a world inhabited by ancient gods and magical beings, ruled by the mean witch, Yubaba.