International top secret agents Gregorio and Ingrid Cortez, supposedly retired to raise their children, return briefly to the business only to be kidnapped by the enemy. Not only that, but seven of the best agents from the Strategic Services Office (SSO) have disappeared. Suspicion falls heavily on the technology hotshot, Fegan Floop, who may be using some kind of unprecedented conversion or metamorphosing contraption. The fate of the Cortez team - and perhaps of the entire world - seems to depend on the courage and actions of two people: Carmen and Juni Cortez, principally trained by primary school and video games. Among their gadgets are self-propelling backpacks, microlight aircraft, submarines in the shape of a pod, electroshock chewing gum and, above all else, their young, inventive minds and love for their parents.