Lost In La Mancha may be the first ?un-making of? documentary, the story of a film that doesn't exist, i.e., Terry Gilliam's film adaptation of Don Quixote. Gilliam had already invested ten years of his life in the production of this dream when the cameras finally began rolling in September 2000. But problems were quick to emerge: such as the language barriers between the members of the pan-European crew which made it difficult to put the finishing touches to the film's concept; the major problems involved in organising the actors, not to mention the double hernia suffered by the star portraying Don Quixote. And as if that wasn't bad enough, a dreadful storm wreaked havoc, destroying both the sets and equipment, forcing shooting to be definitively called off.